Karsten, Ramon, Dominique, Nik en Frank: vijf creatieve ondernemers die samenwerken aan de ontwikkeling en realisatie van vooruitstrevende interieurconcepten voor commerciële ruimtes. Van het leveren van hoogwaardig (maatwerk) kantoormeubilair tot complete projectinrichting, inclusief opslag, transport en montage. Wat de vraag ook is, het wordt geregeld op een manier die de heren zelf omschrijven als ‘makkelijk zakendoen’.
Tekst: Cynthia van der Waal – Beeld: Bianca de Bie
“Daar ligt onze kracht,” stelt Karsten. Hij begon in 2007 met Reints Office Solutions. De afgelopen jaren heeft hij een flink netwerk opgebouwd en de juiste mensen om zich heen verzameld. Karsten is een verbinder die uitstekend de kansen van samenwerken benut. Dat werkt prettig, niet alleen onderling, maar vooral ook vóór klanten.
Karsten legt uit: “Samenwerken zorgt voor meer efficiëntie, innoverend vermogen, soepele procesgangen en een hoogwaardig eindresultaat. We zijn slagvaardig, flexibel en hebben de juiste ingangen, waardoor we ook zonder problemen grote, complexe projecten aankunnen. Hier ligt overigens niet onze focus en ook dat is onze kracht: we zijn groot geworden met kleine dingen. Wie niet groot is, moet slim en creatief zijn, waarbij we ook altijd een persoonlijke aanpak hanteren.”
Creatief broeinest in De Bosschen
Creatief, dat zijn de heren zeker. De werkplaats annex opslagruimte aan de Röntgenstraat in Oud-Beijerland is het bewijs. Hier worden oude meubels in ere hersteld of redesigned volgens de laatste inzichten op het gebied van functionaliteit, ergonomie en akoestiek. Karsten merkt op dat zijn passie voor stoelen lijkt op een verslaving, maar deze pronkstukken krijgen in de toekomst allemaal een nieuwe eigenaar. “Sommige van deze stoelen zijn al drie keer voor een project gebruikt. Hergebruik is voor ons de ultieme vorm van duurzaamheid.”
Verschillende disciplines onder één dak
In het pand komen verschillende disciplines samen. Karsten vertelt: “Ramon en ik zijn vooral actief in de kantoorinrichting. We werken veel voor bedrijven, gemeenten, scholen en (zorg)instellingen. We bieden een uitgebreide collectie kantoormeubilair en ontwerpen en realiseren creatieve kantoorconcepten met focus op comfort, sfeer en functionaliteit.”
Dominique is met Dominikq Meubelstoffeerderij de specialist op het gebied van vloerkleden, gordijnstoffen en meubelstoffen. Ook hij startte in 2007 zijn eigen bedrijf dat inmiddels is uitgegroeid van eenmanszaak tot een meubelstoffeerderij van formaat met een gespecialiseerd team. Dominique vertelt: “We bekleden, herstofferen en repareren meubilair. We werken zowel voor particulieren als voor bedrijven en interieurbouwers, regelmatig in samenspel met Karsten. We hebben een gigantische collectie stoffenstalen en op basis van onze materiaalkennis geven we advies.”
Nik en zijn team zorgen met Assembra voor de praktische uitvoering en realisatie. Nik licht toe: “We nemen voor klanten het proces van opslag, transport, montage en inrichting uit handen. Assembra is een familiebedrijf, voorheen Smallegange Montage geheten. Mijn broertje, vader en moeder werken ook in het bedrijf. We hebben sinds de oprichting in 2016 een goede naam opgebouwd. We worden regelmatig ingezet voor projecten aan de andere kant van de wereld. Opdrachtgevers hebben het vertrouwen in ons dat het goed wordt geregeld. We werken heel precies, zijn planmatig en hebben een sterk oplossend vermogen. Net als iedereen hier trouwens. We zijn allemaal creatief en doortastend.”
Revolutionair gezond zitten op kantoor
Dit zorgt er ook voor dat er regelmatig nieuwe, innovatieve concepten worden bedacht. Vaak in gezamenlijkheid. Voorbeeld hiervan is NewSitting, ontstaan uit de visie van Frank in combinatie met de ontwerpskills van Ramon. Frank, van origine fysiotherapeut, begeleidt al meer dan 25 jaar mensen met zitten. Hij vertelt: “Je koopt bij ons geen stoelen, maar gezond zitten. Sitting as a service als oplossing richting duurzame verandering. We willen bij bedrijven een gedragsverandering teweegbrengen. Dat zitten niet langer top-down wordt geregeld, maar bottom-up. Wist je dat de 90/90 richtlijn slechts passend is bij 2% van de mensen? We kijken naar de mens, zijn lichaam en zitkwaliteiten en passen de stoel hierop aan. De stoel blijft ons eigendom, wat de investering in maatwerk voor medewerkers aantrekkelijk maakt. Het zitten op individueel niveau organiseren, bevordert het welzijn van de medewerkers.”
Een ander creatief concept, in dit geval uit de koker van Nik en Karsten, is ‘Frisse Bureaustoel’, waarmee je de levensduur van de stoel verlengt. Na een behandeling is de stoel niet alleen hygiënisch schoon, maar ziet deze er ook weer uit als nieuw.
Karsten besluit: “Dit zijn concepten die we op eigen initiatief hebben ontwikkeld, maar zo werken we ook voor klanten. We versterken elkaar en vullen elkaar aan, waardoor de klant is verzekerd van het hoogst haalbare eindresultaat bij zakelijke interieurs.”
–
Reints Office Solutions
Röntgenstraat 10 | 3261 LK | Oud-Beijerland
T: 0186-785 917| E:info@reintsoffice.nl | W: www.reintsoffice.nl