“25 jaar, dat zegt wel wat”, stelt eigenaar Alexander in ’t Veld. “We brengen een bak aan ervaring mee. Niet alleen als het gaat om onze IT-oplossingen, maar ook in de omgang met onze klanten. We vormen de ruggengraat van organisaties op het gebied van IT met als doel om klanten écht verder te helpen.”
Alexander begon 25 jaar geleden voor zichzelf. “Mijn vader had een vooruitziende blik om mij op mijn veertiende een computer te geven”, vertelt Alexander lachend. “Vanaf dat moment was ik één met computers. Je zou kunnen zeggen dat ik een autodidact ben. Ik ben begonnen als softwareontwikkelaar en programmeur, maar al snel kreeg ik steeds meer de vraag naar beheer. Dat kan ik ook, maar dit doe je er niet zomaar even bij en ik wil klanten wel de hoogst mogelijke service kunnen bieden. Daarom is Jacob zestien jaar geleden bij mij aangesloten en met succes. Inmiddels werken we met zeven man.”
Geen cowboys
“Het helpen van klanten is onze grootste motivatie”, stelt Jacob. “Er bestaan in dit wereldje een hoop cowboys die gaan voor het snelle geld. We zijn soms echt verbaasd over wat we aantreffen bij bedrijven. Onbeveiligde software, mistige cloudoplossingen of programma’s die niet naar behoren werken. Dit ligt overigens niet altijd aan de leverancier. Een goede IT-oplossing draait om een open relatie tussen beide partijen.”
Vast bedrag per maand
“Dat is ook één van de redenen waarom klanten bij ons een vast bedrag per maand betalen”, vult Alexander aan. “We hebben in het verleden ervaren dat klanten soms terughoudend zijn als zij ergens mee zitten, omdat ze bang zijn dat de meter meteen begint te lopen. Door te werken met vaste contracten nemen we deze drempel weg. We zijn er altijd voor onze klanten. Of het nu gaat om een acuut probleem of om te sparren over nieuwe mogelijkheden. We zijn er om klanten écht te helpen. Dat doen we het allerliefst. Door te werken met vaste bedragen, houden we ook de kwaliteit van onze dienstverlening hoog. We investeren in opleidingen en training, zodat we onze klanten altijd proactief van de nieuwste oplossingen kunnen voorzien. Elke euro wordt goed besteed ten bate van de klant. Dit vertrouwen krijgen we ook. Sommige klanten zijn niet voor niets al bijna 25 jaar bij ons. Wij bieden schaalbare IT-oplossingen, zónder verrassingen.”
Zorgverleners
“We zien onszelf eigenlijk meer als zorgverlener dan als IT’er”, vervolgt Jacob. “We zorgen ervoor dat alles goed verloopt en de continuïteit van de organisatie niet in gevaar komt. Onze focus ligt hierbij op efficiënter en plezieriger werken. Mensen vinden IT vaak een ‘ ingewikkeld gedoe’, maar dat is het niet als alles gewoon goed werkt. En als je weet hoe het werkt. Dan toont IT zich als een meerwaarde en word je er echt beter van.”
Als vereenvoudigd voorbeeld noemt Jacob de installatie van een printer: “Iedereen kan een printer installeren, maar vervolgens gaat het erom wat je ermee kan, zodat het ook écht allemaal naar behoren werkt. Een transparante aanpak helpt hierbij enorm.”
Alexander voegt hieraan toe: “We willen bedrijven op het niveau krijgen dat ze IT weer plezierig vinden, in plaats van een lastige kostenpost. Dat maakt het werk zoveel leuker en efficiënter en daar dragen wij graag ons steentje aan bij.”
–
Edisonweg 14A | 3291 CK | Strijen |
T: 078-7440090 | E:info@aiv-automatisering.nl | W: www.aiv-automatisering.nl |