Skip links

Capili – 10 vragen aan

Share

Elke editie van Hoeksche Zaken ondervragen we ondernemer uit de regio. In deze editie ondervragen wij  Francis en Sandra  van Capili.  

1. Capili bestaat als sinds 1976 en begin 2023 hebben jullie het stokje overgenomen. Wat waren voor jullie redenen om de salon over te nemen? 

We werken allebei al sinds 2006 met veel plezier en toewijding bij Capili. Toen de vorige eigenaresse, Matty van der Veer, aankondigde te willen stoppen, zette dit ons aan het denken: Wat zou er gebeuren als niemand de zaak over wilde nemen of als we door een onbekende partij overgenomen zouden worden? We wilden graag dat Capili zou blijven bestaan. Daarom hebben we de sprong in het diepe gewaagd en besloten om samen het stokje, of in dit geval, de schaar over te nemen.

Capili
2. Wat kwam er zoal kijken bij de overname?

Vooral heel veel papierwerk en goed overleg. Wij hebben geleerd om dingen uit handen te (durven) geven. Ieder zijn vak en van de kennis van anderen hebben we dankbaar gebruikgemaakt. 

3. Capili is naar het schijnt de langst bestaande kapsalon in Oud-Beijerland. Wat is volgens jullie de kracht achter deze succesformule? 

We werken met een leuk en al jaren een vast team. Ook de A-locatie speelt natuurlijk een rol. Maar ons succes is vooral te danken aan de voorgangers die deze mooie salon hebben opgebouwd. Aan ons de schone taak dit succes voort te zetten.

4. Inmiddels zijn jullie een ruim jaar verder. Hoe kijken jullie terug op het afgelopen jaar?

We hadden het er laatst nog over dat het eerste jaar onwijs hard is gegaan en voorbij is gevlogen. Wij kijken terug op een druk, leerzaam en mooi jaar. Ook omdat we afgelopen januari onze droom werkelijkheid hebben kunnen maken door de salon te voorzien van een nieuw jasje. De salon is volledig opnieuw ingericht en we hebben een nieuw en modern logo dat echt bij ons en ons team past.

Capili
5. Wat is er veranderd sinds jullie de salon hebben overgenomen?

De begin periode is alles hetzelfde gebleven. Dit vooral om het voor het personeel en de klanten zo vertrouwd mogelijk te houden. Inmiddels is de hele salon verbouwd en dit is een hele grote verandering.

6. Wat ervaren klanten als zij bij jullie de salon binnenstappen en hoe zouden jullie zelf de sfeer bij Capili omschrijven?

Nu na de verbouwing ervaren mensen het als een rustige en huiselijke omgeving. Dit was ook echt ons doel; goed werk verrichten in een sfeervolle en rustige salon.

7. Hoe bevalt het zelfstandig ondernemerschap jullie? 

Natuurlijk ervaar je als zelfstandig ondernemer ups en downs, maar tot op heden bevalt het ons heel goed. We zijn nog elke dag trots op het feit dat we de stap hebben durven nemen. 

8. Jullie bieden diverse behandelingen aan. Wat is jullie grootste specialiteit? 

Ons klantenbestand is heel divers en daardoor hebben wij ook geen specifieke uitblinkers. Wij zijn juist erg blij met de afwisseling en diversiteit die wij te bieden hebben.

9. Wat hopen jullie in de toekomst te bereiken met Capili? 

Door de juiste educatie te volgen, willen ons onderscheiden van de rest en willen hiermee altijd aan de wens van de klant kunnen blijven voldoen.

10. Hebben jullie nog tips voor andere ondernemers, met name als het gaat om bedrijfsovernames?

Laat je informeren door de juiste mensen en doe het in goed overleg. Er komt veel op je af in een periode van overname en je hoeft het echt niet allemaal zelf te doen. 

Capili 

Molendijk 17 | 3262 AH | Oud-Beijerland
T: 0186-612227| E: kapsaloncapili@gmail.com | W: www.capili.nl