Skip links
Inzet

Hoeksche Vrienden om de tafel

Share

Dave Burki

Naam: Dave Burki
Bedrijf: Burki service
Branche: Schoonmaak
Functie: Eigenaar

EVEN VOORSTELLEN

Onderweg van de ene klant naar de andere klant zit in mijn busje, met een heerlijk zonnetje dat mijn gezicht verwarmt, mij te bedenken hoe ik mij op de meest creatieve manier kan voorstellen.
Dit schetst enigszins de manier waarop ik te werk ga met mijn bedrijf. Het bedenken van creatieve oplossingen voor de uitdagingen waar wij tegenaan lopen gedurende een
werkweek. Omdat ik weet dat er voor elke uitdaging een oplossing is. Het hoeft allemaal niet zo spannend te zijn, want waar de wil is …is ook de weg.
Het gaat vaak niet alleen om interieurverzorging of glasbewassing, waar wij kunnen…..proberen wij zo veel als mogelijk de klant te ontzorgen. Het kan zijn in het leveren van wc-papier of een stukje extra werk. Dit heeft Burki Service gemaakt tot wat het nu is. Er werken momenteel elke week 15 mensen, die ervoor zorgen dat alles netjes schoon wordt waar wij de schoonmaak of de glasbewassing verzorgen.

Ik ben op 1 April 2010 gestart met mijn dienst aan te bieden als schoonmaakbedrijf. De basis hiervoor werd gelegd toen ik als kleine jongen van vijf jaar meeging met mijn vader om kantoren schoon te maken. . Het begon met prullenbakken legen, wat later steeds wat meer werd. Stofzuigen, keukenblokjes, toiletten…..dat soort werk.
Rond mijn puberteit wilde ik graag leren glazenwassen. Daar was ruimte voor in het bedrijf waar mijn vader werkte. Zo werd mijn bijbaantje in de vakantie en na schooltijd, schoonmaken en glazenwassen. School keurig netjes afgemaakt, zelfs nog een vervolgopleiding gedaan, maar uiteindelijk lag mijn passie bij het schoonmaken en ben ik gaan werken in het bedrijf van mijn vader.
Jarenlang liep ik met idee om voor mijzelf te beginnen. Toen het bedrijf van mijn vader failliet ging door het verlies van een grote klant, was dit het moment om voor mezelf te beginnen. Er bleef een klantenbestand over dat een schoonmaakdienst nodig had. Dit heb ik met beide handen aangepakt. Vandaag de dag is Burki service uitgeroeid tot een gerenommeerd schoonmaakbedrijf met een groot aantal trouwe, vaste klanten.

Hoe bedanken jullie het personeel en/of de zakelijke relaties voor hun inzet?

Wij bedanken het personeel meerdere malen per jaar door middel van een presentje. Met kerst een kerstpakket. Met Pasen pakketje paaseitjes. De dag van de schoonmaak een
bloemetje. Met Moederdag een bloemetje en Vaderdag een cadeaubon en met verjaardagen een bloemetje of cadeaubon.

Jeroen van der Sluis

Naam: Jeroen van der Sluis
Bedrijf: ’t Land van Wale
Branche: Horeca
Functie: Eigenaar

EVEN VOORSTELLEN

Op mijn veertiende ben ik de horeca in gegaan als kok. In die periode volgde ik de opleiding tot Zelfstandig Werkend Kok die ik op mijn achttiend heb afgerond. Sinds 2016 ben ik trotse eigenaar van Restaurant ‘t Land van Wale. Hiervoor heb ik veel ervaringen opgedaan in andere restaurants.
Na een jaar zoeken naar het juiste concept, ben ik in 2017 gestart met ‘onbeperkt shared dining’, wat eigenlijk vanaf dag één meteen al een hit is. In 2018 ontving het restaurant de titel ‘De beste culinaire hotspot’ van het RTL-Programma ‘De beste van Nederland’. Hierna werd het ontzettend druk, totdat COVID een einde maakte aan de vele gasten. We hebben toen keihard moeten werken om overeind te blijven en we zijn dankbaar dat we goed uit deze periode zijn gekomen.

Hoe bedanken jullie het personeel en/of de zakelijke relaties voor hun inzet?

Ik denk dat het belangrijk is om altijd waardering uitte spreken naar je personeel. Wanneer we met elkaar een goede avond gedraaid hebben, nieuwe dingen bedacht hebben of mooie reviews krijgen, deel ik dit zo vaak mogelijk met mijn personeel. Natuurlijk doen we tijdens de feestdagen iets extra’s, maar we hebben gekozen voor de horeca en daar hoort ook bij dat er tijdens feestdagen gewerkt wordt. Tijdens de feestdagen staan we ruimer qua personeel, waardoor we druk een beetje wegnemen bij degenen die moeten werken tijdens de feestdagen. En natuurlijk starten we met de collega’s met een uitgebreid diner, voordat
onze deuren open gaan voor de gasten. Als bedankje organiseren we een uitje met leuke activiteit(en) en laten we ons trakteren op een verzorgd diner.

Amanda Breure - de Heer

Naam: Amanda Breure – de Heer
Bedrijf: Arie de Heer Transport en Koeriers
Branche: Transport
Functie: Personeelszaken en de administratieve zaken.

EVEN VOORSTELLEN

Ik ben Amanda, 37 jaar en ik woon sinds kort in Strijen(-Sas). Daar woon ik samen met mijn man en twee kinderen. Sinds 2017 werk ik in het bedrijf van mijn ouders en broer.
Het voelt eigenlijk veel langer, omdat mijn vader dit bedrijf 26 jaar geleden is gestart. Het bedrijf is die jaren flink gegroeid en als hecht gezin, groei je hierin mee.
Nadat ik in 2017 de stap heb gezet om in het familiebedrijf te gaan werken, heb ik eerst de
opleiding gedaan tot ‘Planner Wegtransport’ en diverse cursussen gevolgd in dit vakgebied. Ik zorg voor alles wat betreft de personeelszaken van ‘onze jongens’ en zorg voor de administratieve zaken in het bedrijf.

Hoe bedanken jullie het personeel en/of de zakelijke relaties voor hun inzet?

Mijn moeder maakte de pakketten vanaf de start al zelf. Toen er meer personeel bij kwam ben ik haar daarbij gaan helpen. We starten vaak in oktober al, overal kijken, ideeën opdoen.
We proberen de pakketten altijd zo te maken dat iedereen er wel iets aan heeft, maar ook met een knipoog. Zo wilden de jongens graag een frituurpan op de zaak, maar ik niet, de meeste dames zullen wel weten waarom niet. Dat jaar kregen ze een patatpakket, alles om zelf aan de slag te gaan. Patatbonken, olie, de sausjes en ingrediënten voor bitterballen.
We proberen de pakketten mooi en vol te maken voor een bepaald budget, zodat er ook nog wat overblijft voor een leuke cadeaubon. Ook plannen we aan het einde van het jaar een etentje in met eventuele partners en in de zomer de jaarlijkse familie-barbecue. Daarnaast hebben we nog een teamuitje. Tussendoor kleinigheidjes, zoals
chocoladeletters tijdens Sinterklaas en een ontbijtpakket met Pasen.
Wij vinden deze uitjes en presentjes erg belangrijk en zien dit als een stukje waardering naar de jongens toe.

Nico Vermaas

Naam: Nico Vermaas
Bedrijf: Smart Ondernemers/Smart Werving
Branche: Organisatie advies
Functie: Eigenaar/coach en trainer

EVEN VOORSTELLEN

Ik ben Nico, een trotse vader, ondernemer, adviseur en trainer. Bevlogen in persoonlijke ontwikkeling, Systemische dynamieken, Martial Arts en altijd gedreven om te leren. Ik ben een verbinder en lees ‘tussen de regels door’. Vanuit een technische opleiding startte ik in commerciële functies, waarna al snel het ondernemersvirus kwam en heb daar veel ervaring in opgebouwd. Daarnaast beoefen ik Oosterse Martial Arts en bestudeer de filosofie daarachter. Ook bestudeer ik Organisatie psychologie en Systemisch werk en maak de verbinding tussen al deze wetenschappen. Ervaring en kennis zijn gebundeld in mijn verhaal, dat ik uitoefen in het vak van adviseur en trainer. Iets dat ik met volle overgave en passie inzet.

Hoe bedanken jullie het personeel en/of de zakelijke relaties voor hun inzet?

Mijn medewerker en vaste schil aan zzp’ers bedank ik aan het einde van het jaar met een
stukje gezelligheid met wat eten en drinken. Daarnaast geef ik ze een kerstgeschenk voor hun inzet afgelopen jaar. Dit doe ik om de saamhorigheid te vergroten en dat het team zich ook verbonden voelt met elkaar. Leuke tegenstelling: Eigenlijk ben ik niet zo van aan het einde van het jaar iets doen. Juist spontaan iets tussendoor (een lunch of zo) is ook belangrijk. Waar ik juist vaak wat moeite mee heb, zijn die vaste tijden waarop je iets doet of geeft. Mensen gaan er ook rekening mee houden en als het er een keer niet is, wordt het als demotivatie gezien. Het verrassingselement heeft dat niet! Dat punt heb ik ook met een eindejaarsuitkering of winstdeling, mensen gaan erop rekenen en is geen motivatie meer, maar een feit dat ze iets krijgen! Is het er niet, dan is het direct een demotivatie en gevaarlijk voor de verstandhouding. Beter is het om tussentijds je waardering uit te spreken.