Skip links
Marketingmadame - Social Media

Marketing is meer dan social media

Share

Tegenwoordig is elke onderneming wel op social media terug te vinden. Zelfs voordat het Kamer van Koophandel nummer is aangevraagd, zijn de kanalen al aangemaakt. Het is goed om je bedrijfsnaam alvast te claimen, maar we staren ons vaak blind op de sociale kanalen.

Social media

Social media mag dan wel gratis zijn en je kunt veel mensen bereiken met goede content. Maar er kleven ook nadelen aan de sociale kanalen. Zo is het arbeidsintensief en voelt het soms als schieten met hagel. Ondernemers zijn teleurgesteld als er geen klanten uit hun social media werkzaamheden komen. 

Dit platform is niet bedoeld om direct klanten te genereren, daar gaat tijd overheen. Het is wél fantastisch voor het onderhouden van klantcontact, je zichtbaarheid en het versterken van je merk.

Strategie

Pak daarom eens terug op je strategie en stel jezelf de volgende vragen: Wie wil ik bereiken? En waar kan ik ze het beste vinden? Er is een grote kans dat social media niet eens het platform is voor jou. Veel ondernemers zijn gebaat bij een andere aanpak, denk hierbij aan samenwerkingen, netwerken, events, bloggen of te gast zijn in podcasts. 

Wil je vol gaan inzetten op jouw sociale kanalen? Ga dan niet voor one size fits all content maar ga terug naar de basis van jouw bedrijf en start met het in kaart brengen van jouw why. Zo creëer je content die onderscheidend is en die bij mensen blijft hangen.

Meer weten? -> www.marketingmadame.nl

 

Je hebt zojuist een artikel gelezen uit ons magazine. Vond je het interessant? Lees hier ons volledige magazine -> Magazine Hoeksche Zaken