Skip links
WERKGELUL

WERKGELUL Special

Share

ZO ZORG JE ERVOOR DAT MENSEN BIJ JOU WILLEN (BLIJVEN) WERKEN.
WE ARE ON AN MISSION – WERKGELUL

WHY

Wij geloven dat het écht leuker kan op de werkvloer. En dat daar helemaal niet zoveel voor nodig is. Maar dat het er sowieso voor zorgt dat mensen graag bij je willen komen werken en misschien nog wel veel belangrijker; bij je willen blijven werken!

HOW

Dat doen we op een verrassende, eigenzinnige manier die past bij de organisatie maar wel nét even anders is dan anders. Wij hebben praktische oplossingen, creatieve ideeën en toffe tools voor elke organisatie.

WHAT
  • Workshops
  • Organisatieadvies
  • Teambuilding
  • Arbeidsmarktcommunicatie
  • Inspiratiesessies
Laat je inspireren!

We delen praktische tips, toffe ideeën én laten je zien hoe Boxing Company en EuroPreventie het al su-per goed doen. En ja, uiteraard met wat hulp van  ons!

Voordat we een aantal tips delen stellen we ons eerst graag even voor.

Laura van Die

In tien jaar arbeidsbemiddeling heb ik bij zoveel bedrijven een kijkje in
de keuken mogen nemen. Die dynamiek fascineerde mij direct. Zoveel verschillende personen, ieder zijn eigen normen, waarden, gebreken en
gewoonten; allemaal onder één systeemplafond. Waarom werken ze hier? Hoe houden ze het leuk?

Inmiddels weet ik helaas dat het binnen heel
veel bedrijven niet leuk is. En dat, dat écht niet altijd aan de organisatie ligt maar simpelweg afhankelijk is van verschillende factoren. Veel zijn zichtbaar, het overgrote deel vind je in de onderstroom. Dat is hetgeen waar we niet over praten, wat we inslikken, wegmoffelen of simpelweg
voor lief nemen. Omdat we de confrontatie niet aan willen gaan. Het lastig vinden om bespreekbaar te maken. Of bang zijn dat mensen dan weggaan. Dat kan anders, dacht ik. Het échte verhaal delen. Zowel intern als extern. Dán blijven mensen met plezier bij je werken en dán trek je (bijnaaaa) vanzelf nieuwe medewerkers aan. Dus laten we vooral met elkaar blijven lullen!

“We are looking for trouble.”
Laura van Die

Marije Straatsma

Ik blijf me iedere keer verwonderen over hoe we als mensen zó verschillend zijn en uiteindelijk allemaal op zoek zijn naar hetzelfde, namelijk: een zinvol bestaan – het liefst zo gelukkig mogelijk.

De gemiddelde mens is ruim de helft van de week kwijt aan werken. Laat dat dan alsjeblieft een beetje LEUK zijn! Voor een werkgever is het best ingewikkeld om het voor iedere medewerker een leuk te maken, met allemaal verschillende wensen en behoeftes. Ik help je daarbij. Door op te halen wat er speelt onder je medewerkers.

Ik vraag door, voorbij de oppervlakte. Om te komen op een diepere laag. Daar waar het raakt. Waar het écht over gaat. Want dát is wat jij als werkgever zou moeten weten. Van elke medewerker. Zo maak jij het verschil. Zo zorg jij ervoor dat mensen bij jou willen (blijven) werken.

“Join the revolution!”

Hierbij de 5 tips van WERKGELUL

1. ZORG VOOR EEN WARM WELKOM

Het is altijd spannend en een beetje ongemakkelijk, zo’n eerste werkdag. Dat geldt voor jou als werkgever maar zeker ook voor de nieuwe medewerker. Je hebt elkaar tenslotte nog maar een paar keer (van jullie beste kant 😉) gezien en nu is het voor het ‘echie’.

Jij wordt blij als iemand snel productief is en lekker aan de slag gaat. De nieuwe medewerker wil zich ook snel betrokken voelen, maar is natuurlijk vooral nieuwsgierig naar de rest van het team. Daarom loont het om goed de tijd te nemen om (aan elkaar) te wennen.

Dat gaat verder dan een inwerkprogramma op de werkplek en een voorstelrondje bij de koffie. Zorg voor een goed voorbereid, warm welkom. Maak er iets leuks van, betrek de collega’s erbij en organiseer bijvoorbeeld een gezamenlijke lunch waarin jullie op een laagdrempelige manier kennismaken met elkaar. Ook de collega’s van andere afdelingen. Wie zijn we, wat doen we, hoe doen we dat maar vooral: waarom doen we wat we doen? Cultuur dus! 

2. MAAK AMBASSADEURS VAN VERTREKKENDE COLLEGA’S

Nooit leuk: een vertrekkende collega die je graag had willen houden. Dat voelt toch altijd een beetje als een verkering die wordt uitgemaakt. Je hebt er veel tijd, energie (en hopelijk liefde) ingestopt en nu kiest diegene voor iets anders. Toch is hoe iemand de organisatie verlaat allesbepalend. Dat onthouden ze! En daar heb jij een keuze. Je kunt er met een gestrekt been in of je zorgt ervoor dat vertrekkende collega’s, ambassadeurs worden van jouw organisatie. Bijvoorbeeld door een afscheidsetentje te organiseren of alleen al door diegene oprecht te feliciteren met de nieuwe uitdaging. En ja, er zit ook nog genoeg tussenin…

3. CREËER EEN VEILIGE OMGEVING MET OPEN COMMUNICATIE

Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Daar ontkom je niet aan. Toch vinden we het heel ‘normaal’ om fouten weg te moffelen en er vooral niet met elkaar over te praten. Door erover te praten, creëer je een veilige omgeving waar mensen open en eerlijk zijn. Over successen én over fouten.

————————————————————————-

Inspiratie: Op het hoofdkantoor van Spotify organiseren ze ‘fucked up’ nights, waar onder het genot van een stuk pizza fouten open, eerlijk en in groepsverband worden gedeeld. Met als doel dat je jouw collega’s behoedt voor het maken van dezelfde fout! Zo kan het dus ook.

————————————————————————-

4. COMPLIMENTEER EN WAARDEER

Een compliment krijgen. Dat vinden we toch allemaal fijn? Complimenteren is een belangrijke en laagdrempelige manier om je waardering te tonen. Toch wordt de impact van een écht effectief compliment flink onderschat en overheerst vaak de overtuiging dat mensen lui worden van een compliment. Bullshit! Positieve feedback motiveert mensen intrinsiek: “Ik ben goed bezig, ik ga zo door.” Precies, vooral zo doorgaan! 

5. BLIJF MET ELKAAR LULLEN!

Leuk, al die trends op de arbeidsmarkt. Van werkgeluk naar een leven lang ontwikkelen en tegelijkertijd moet je ook nog iets aan de work-life balance doen. En oh ja, er is ook nog meer dan genoeg werk te doen. Heb je hier allemaal geen tijd voor, maar wil je toch een fijne en veilige werkomgeving creëren waar mensen met plezier aan het werk gaan? Ga met elkaar in gesprek. Hoe gaat het met je? Wat heb je nodig? Waar krijg je energie van? Het lijkt zo simpel. En dat is het ook. 

WERKGELUL x Boxing Company

Voorbeeld 1 – WERKGELUL x Boxing Company

Over Boxing Company

Tactisch inzicht, teambuilding, doorzettingsvermogen, durf, doelgerichtheid en het vermogen om grenzen te blijven verleggen met als doel het beste uit jezelf te halen. Dit zijn de persoonlijke pijlers die de basis hebben gelegd voor de Boxing Company. Als oudgedienden van de elite-eenheid van de Luchtmobiele Brigade weten Rudy en Bart (Founders Boxing Company) als geen ander hoe je barrières moet doorbreken om je doelen te kunnen bereiken.

BOKSEN VOOR IEDEREEN

Het begon allemaal in 2014 toen Rudy en Bart nog onderdeel waren van defensie. Boksen toegankelijk maken voor iedereen, dat was het doel. Gestart in een gymzaal, het sloeg aan! Inmiddels is Boxing Company een begrip voor velen en hebben we zes vestigingen in Nederland. “Door onze enthousiaste trainers en fijne cultuur onder zowel collega’s als leden, voelt Boxing Company voor iedereen als thuiskomen. Graag laten we jullie kennismaken met onze trainingen en de voordelen van onze programma’s. Sporten bij Boxing Company is leuk, geeft energie en maakt mensen zowel fysiek als mentaal fit.”

''Voor workshops of trainingen, trappen we vaak af met een boksclinic. Even loskomen van alles wat er speelt en hoofd leegmaken. Iedereen is op dat moment ‘gelijk’ en dat zorgt direct voor saamhorigheid en een open sfeer. Directeuren die hun donkerblauwe pak verruilen voor een paar blauwe handschoenen en medewerkers die normaal nooit sporten, gaan helemaal los. Als dat samenkomt, ontstaat er echt magie!''
WERKGELUL
Laura van Die & Marije Straatsma
WERKGELUL
Boxing Company

KIES VOOR VITALITEIT OP DE WERKVLOER

Business Boxing

Ideaal voor jou als je ondernemer bent of een bedrijf vertegenwoordigt. Als netwerken een must is voor je job, dan is dit waar je moet zijn. Business Boxing biedt dé perfecte combi tussen sporten en netwerken. Je hoofd leegmaken, nieuwe energie krijgen, aan je vitaliteit werken en netwerken met andere lokale ondernemers, wat je motivatie ook is; neem ‘m vooral mee!!  

Clinic – Bedrijfsuitje

Boksen is een uitstekende manier om de vitaliteit en de teamspirit binnen je organisatie te bevorderen. Onze lessen zijn toegankelijk voor iedereen, wat betekent dat iedereen kan deelnemen. Boksen bevordert fysieke fitheid, vermindert stress en maakt je weerbaar. Bovendien is het bij uitstek een sociale activiteit die de onderlinge band zal verstevigen, de teambuilding stimuleert en werknemers dichter bij elkaar brengt. 

Waarom kiezen voor bedrijfsfitness?
  • Productievere werknemers
  • Meer werkplezier
  • Teamdynamiek
  • Stressvermindering
  • Worklife balance
  • Lager ziekteverzuim
  • Mensen willen bij jou (blijven) werken
Bedrijfsfitness
“Sinds 2016 trainen diverse collega’s al samen bij de Boxing Company. Door de trainingsmethode, mentaliteit en gedrevenheid van de trainers worden we uitgedaagd om ook op sportief vlak met elkaar de grenzen te verleggen. Inmiddels is dit uitgegroeid tot vier trainingsmomenten in de week met diverse teams van collega’s. Het heeft veel voordelen om zo met elkaar te sporten. We zien groei in de collegiale contacten. Collega’s gaan aan de slag met een gezondere levensstijl. Omdat we collega’s door heel Nederland hebben wonen promoten we ook sporten in de regio door actief Bedrijfsfitness aan te bieden. Kortom haal drempels weg, lead by example en knallen maar!”
Dave Dorrestijn
Waterman Installatietechniek
Lidmaatschap

Door sporten op te nemen in het vitaliteitsaanbod van je organisatie, geef jij medewerkers de kans om actiever, gezonder en energieker te zijn. Gun jouw medewerkers een lidmaatschap op onze groepslessen; Pink Boxing, Cross Boxing & HIITIT. Er zijn verschillende mogelijkheden – 2 x per week of onbeperkt en 6 of 12 maanden.

Privé bedrijfsfitness

Eén of meerdere uren per week reserveren speciaal voor jouw team? Dat kan! Onze professionals staan te springen om aan de slag te gaan en zullen op basis van jullie wensen, behoeften en doelstellingen een gepersonaliseerd trainingsplan op maat maken.

Samenwerking WERKGELUL x Boxing Company

Een gloednieuwe employer branding campagne begin je natuurlijk door je medewerkers erbij te betrekken. Hoe vinden zij het om onderdeel te zijn van Boxing Company? Wat geeft energie? Wat kan beter? Wie zijn? Wat doen we? Waar komen wij ons bed voor uit? En vooral: wat geven we aan nieuwe collega’s mee: het échte verhaal. Dit betekent het om onderdeel te zijn van Boxing Company. Wij zijn jouw nieuwe collega’s, dit is het team. Ook voor Boxing Company was het een uitdaging om nieuw talent te vinden en daarnaast is het minstens zo belangrijk om goede mensen te behouden. Daarom kozen zij voor WERKGELUL.

Voorbeeld 2 – WERKGELUL x EuroPreventie

EuroPreventie streeft naar goed werkgeverschap en doet dat nét even anders

Hij weet zelf nog als geen ander waar hij in het verleden als werknemer vaak tegenaan liep; slecht materieel om mee te werken, een onprettige werksfeer, gebrek aan zeggenschap én een compleet verstoorde work-life balance. “Als ik ooit directeur word, ga ik dat écht anders doen”, dacht Dave Kuivenhoven (36 jaar). Gesterkt door de Rotterdamse overtuiging ‘geen woorden, maar daden’ , is dit ook precies hoe hij het doet sinds hij in september 2021 eigenaar werd van EuroPreventie in Oud-Beijerland.

Het bedrijf waar hij al jaren met veel plezier en enthousiasme in loondienst werkte, gaf hem die kans toen de voormalige eigenaar ging emigreren. “De sfeer was goed, klanten en collega’s waren tevreden, maar ik wist wel dat ik dingen anders wilde gaan doen”, vervolgt Dave. “Tijden veranderen nu eenmaal en de traditionele manier van omgaan met medewerkers past niet bij mij. Natuurlijk is er binnen een organisatie goed leiderschap nodig, maar ik geloof er ook in dat dit in gezamenlijkheid kan. Je werkt voor jezelf en ik faciliteer dat werk, dat is mijn uitgangspunt. En met die gedachte verandert de dynamiek. Het resulteert erin dat medewerkers zich meer betrokken voelen, eigen initiatief nemen, zelf keuzes maken en hun verantwoordelijkheid nemen.

Ik stuur gewoon liever bij, dan aan. We doen het met z’n allen. We werken allemaal even hard! En dat harde werken wordt gezien en beloond. Geld is daarin echt niet meer de belangrijkste motivatie. Medewerkers willen gezien worden en gehoord. Het enige wat jij hoeft te doen, is bereid zijn om het gesprek aan te gaan en oprecht te luisteren naar de persoonlijke wensen.”

''Ik stuur gewoon liever bij, dan aan!''
Dave Kuivenhoven
Dave Kuivenhoven
EuroPreventie

We inspireren je graag

Flexibiliteit

Sommige klanten willen graag dat wij na kantoortijd bereikbaar zijn. In plaats van overuren of een storingsdienst, heb ik voorgesteld om met verschoven tijden te werken. Dat betekent dat je één keer in de vier weken van 11:00 tot 19:00 uur werkt. Ideaal omdat de papa’s dan ook eens de kids naar school kunnen brengen, een kappersbezoekje in de ochtend hebben en als het in de avonduren niet nodig is, vinden zij dit een ideaal moment om administratie te doen of de bus uit te ruimen.

Op maat

We geloven niet in standaard. Voor onze klanten maken we alles op maat dus waarom niet voor onze medewerkers? Heb je kleding nodig, maak je een afspraak bij de Beto waar je kunt kiezen welke bedrijfskleding het beste bij jou past. Heb je voorkeuren voor het inrichten van je bedrijfsauto? Laat het weten!

Ontwikkelen

Als je een goede motivatie hebt, bereid bent om te leren, dan mag je van mij morgen nog beginnen. Het vak kan ik je namelijk écht wel leren. Ik vind het belangrijk dat mensen zich blijven ontwikkelen en opleidingen en cursussen zijn daar een belangrijk onderdeel van. Zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk vlak. Doen dus!

Vitaliteit

Beter voorkomen dan genezen, dat is natuurlijk ons uitgangspunt. Dat geldt ook voor ziekteverzuim en vitaliteit. Daarom sporten collega’s onder werktijd. Zo blijft de work-life balance goed, het draagt bij aan de werksfeer, versterkt de onderlinge band én we worden fitter en vitaler. Dat zien we terug in het ziekteverzuim en in de algehele sfeer op kantoor.